Een vraag die je zou kunnen stellen is “Waarom raadt Next Buzz MailChimp aan voor het versturen van nieuwsbrieven?”. Een goede vraag, want er zijn vele partijen en programma’s die dit ook kunnen. Wij zijn echter fan van MailChimp en ik vertel je graag waarom.
Gebruiksvriendelijk
Nieuwsbrieven opmaken en versturen is nog nooit zo makkelijk geweest. MailChimp is mooi en overzichtelijk vormgegeven. Je werkt met duidelijk stappen waardoor het importeren van e-mailadressen, het maken van een mailing tot het verzenden van een mailing een proces is waar je zonder blikken of blozen doorheen vliegt.
Integratiemogelijkheden
Het systeem is naadloos te integreren in je website. Je bezoekers schrijven zich in voor jouw nieuwsbrief en komen gelijk in de juiste lijst in MailChimp terecht. Daarnaast kan je door het koppelen van bijvoorbeeld Facebook of Twitter je verzonden campagne met gemak extra publiciteit geven door deze rechtstreeks te delen op je social media account.
Segmentatie
Door middel van segmentatie is het mogelijk je lezers nog persoonlijker te benaderen. Hoe meer jij van je lezers weet des te beter kan je inspelen op zijn of haar interesses. Neem bijvoorbeeld een aanbieding voor hondenvoer. Het heeft geen zin om deze te sturen naar lezers die geen hond hebben.
Onbeperkt verzenden met een hoog afleverpercentage
Er zitten geen beperkingen aan het aantal mails dat je wilt versturen en er wordt continu gezorgd dat de aflevering niet in gevaar wordt gebracht door het bijhouden van alle wetten en regels met betrekking tot spam. Hierdoor wordt voorkomen dat jouw mail in de spam box beland!
Google analytics met conversietracking
Gebruik je Google analytics op je website? Vink een box aan in MailChimp en krijg op deze manier nog overzichtelijker en uitgebreider in beeld wat jouw e-mailcampagne jou heeft opgeleverd en gebruik deze gegevens voor het optimaliseren van jouw digitale kanalen.
Statistieken
Na verzending krijg je een duidelijk overzicht van open-ratio’s, click-ratio’s, bouncepercentages, uitschrijvingen en eventueel sales. Door deze regelmatig te analyseren kan je onder andere jouw e-mailcontent en verzendtijden aanpassen aan het gedrag van je lezers.
Support
Mocht je toch met vragen zitten dan bied MailChimp vele artikelen waarin de meeste vragen behandeld zijn. Daarnaast bied MailChimp de mogelijkheid om rechtstreeks te chatten met het supportteam. Met andere woorden; genoeg reden om enthousiast te zijn over MailChimp.
Interesse?
Twijfel je nog? Misschien trekken deze namen je over de streep, want niet alleen wij zijn fan, ook veel van onze klanten gebruiken MailChimp zoals Advalley, Weight Watchers, Zoover en Weeronline.
Heb ik je interesse gewekt in MailChimp en zou je meer willen weten over wat Next Buzz voor jou kan betekenen? We helpen je graag. Je kunt contact met ons opnemen via info@nextbuzz.nl of bellen met 033 – 760 1960 voor het maken van een afspraak.